Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord
Porsche Centrum Amsterdam
Car Configurator
Contact

Porsche Centrum Amsterdam

Sijsjesbergweg 50

1105 AL Amsterdam Zuidoost

T: 020 - 4 911 911

info@porschecentrumamsterdam.nl

Openingstijden

Maandag - vrijdag 09:00u - 18:00u
Zaterdag 10:00u - 17:00u (Showroom)
Zondag Gesloten

 

Modellen

718 T Modellen

Vanaf € 92.600,00 (consumentenadviesprijs)

Performance

718 Cayman T
8,1 l/100 km l/100 km
185 g/km g/km

Voor onze ingenieurs is elke finishlijn slechts een tussenstop. Op de weg vooruit. In de eeuwige zoektocht om nog meer uit zichzelf te halen.

220 kW/300 pk Vermogen (kW)/Vermogen (pk)
4,9 s Acceleratie van 0 - 100 km/u
4,7 s Acceleratie van 0 - 100 km/u met Sport Chrono Pakket
275 km/h Topsnelheid

Modellen

718 Cayman T

Vanaf € 92.600,00 (consumentenadviesprijs) Model thumb
220 kW/300 pk Vermogen (kW)/Vermogen (pk)
4,9 s Acceleratie van 0 - 100 km/u
275 km/h Topsnelheid
4,7 s Acceleratie van 0 - 100 km/u met Sport Chrono Pakket
8,1 l/100 km l/100 km
185 g/km g/km
Technische gegevens

718 Boxster T

Vanaf € 94.600,00 (consumentenadviesprijs) Model thumb
220 kW/300 pk Vermogen (kW)/Vermogen (pk)
4,9 s Acceleratie van 0 - 100 km/u
275 km/h Topsnelheid
4,7 s Acceleratie van 0 - 100 km/u met Sport Chrono Pakket
8,1 l/100 km l/100 km
185 g/km g/km
Technische gegevens

Technische gegevens

Brandstofverbruik/Uitstoot WLTP*

 
PDK
Verbruik laag
14,2 - 14,1 l/100 km
Verbruik middel
9,3 - 9,0 l/100 km
Verbruik hoog
7,9 - 7,7 l/100 km
Verbruik extra-hoog
8,2 - 7,9 l/100 km
Verbruik gecombineerd
9,1 - 8,9 l/100 km
CO2-emissie laag (WLTP)
322 - 320 g/km
CO2-emissie middel (WLTP)
210 - 205 g/km
CO2-emissie hoog (WLTP)
180 - 174 g/km
CO2-emissie extra-hoog (WLTP)
185 - 179 g/km
CO2-emissie gecombineerd (WLTP)
207 - 202 g/km

Motor

 
PDK
Aantal cilinders
4
Octaan getal
98
Boring
91,0 mm
Slag
76,4 mm
Inhoud
1.988 cm³
Vermogen (kW)
220 kW
Vermogen (pk)
300 pk
Maximaal vermogen
6.500 1/min
Maximaal koppel
380 Nm
bij tpm
2.050 - 4.500 1/min

Vermogen

 
PDK
Topsnelheid
275 km/h
Acceleratie van 0 - 100 km/u
4,9 s
Acceleratie van 0 - 100 km/u met Sport Chrono Pakket
4,7 s
Acceleratie van 0 - 160 km/u
11,1 s
Acceleratie van 0 - 160 km/u met Sport Chrono Pakket
10,8 s
Acceleratie van 0 - 200 km/u
18,1 s
Acceleratie van 0 - 200 km/u met Sport Chrono Pakket
17,8 s
Acceleratie van 80-120km/u
3,2 s

Carrosserie

 
PDK
Lengte
4.379 mm
Breedte
1.801 mm
Breedte (zonder spiegels in te klappen)
1.994 mm
Hoogte
1.276 mm
Wielbasis
2.475 mm
Spoorbreedte voorzijde
1.528 mm
Spoorbreedte achterzijde
1.534 mm
Onbeladen gewicht (DIN)
1.380 kg
Onbeladen gewicht (EU)
1.455 kg
Toelaatbaar totaalgewicht
1.685 kg
Maximaal laadvermogen
305 kg

Capaciteiten

 
PDK
Volume bagageruimte, voor
150 l
Volume bagageruimte, achter
184 l
Grootste bagageruimte-volume (achter voorstoelen, tot dak)
275 l
Brandstoftank
54 l

Features

Het 718 T idee

Meer informatie

Exterieurdesign

Meer informatie

Interieurdesign

Meer informatie

Onderstel

Meer informatie

Rijmodus schakelaar

Meer informatie

Porsche Connect

Meer informatie

Audiosystemen

Meer informatie

Interesse

Vraag meer informatie aan.

Naar het contactformulier

Brandstofverbruik/Uitstoot 718 T Modellen: Gecombineerd: 8,1 l/100 km; CO2 emissies: 185 g/km

Het 718 T idee

De echt belangrijke dingen vinden niet plaats bij conferenties en in afspraken. Ze bestaan niet uit bits en bytes, het zijn geen tijdlijnen en newsfeeds. Ze bestaan uit bochten. Uit endorfine en adrenaline. Uit rechte stukken en korte schakelwegen. Het mooiste doel? Dat je geen doel hebt. De weg daarheen? Die hebben we gereduceerd tot het wezenlijke: in een puristische sportwagen waarin u uzelf even aan de dagelijkse beslommeringen kunt onttrekken. Door op te trekken. Deze Porsche heeft niet meer nodig dan een lege weg – en uiteraard u. Welcome to life.

De nieuwe 718 Boxster T en 718 Cayman T zijn pure sportwagens. Met een roeping: rijden om het rijden. Helemaal in lijn met de T van Touring in de typeaanduiding. Zijn kloppende hart: een 220 kW (300 pk) sterke 4-cilinder turbo-boxermotor, die zich op slechts een paar centimeter afstand achter de bestuurder bevindt. En zijn zwaartepunt? Dat ligt laag. Het sportonderstel (-20 mm) brengt u dichter bij de weg – en bij het gevoel echt te leven. De soundtrack daarbij: de vrijheidsroep van zijn sportuitlaatsysteem.

De nieuwe 718 Boxster T en 718 Cayman T zijn uw persoonlijke hier en nu – een mooie gelegenheid om het leven van alledag even achter je te laten. Zeer dynamisch. Puristisch. Authentiek. Porsche Communication Management (PCM)? Dat zou te veel afleiden van het rijplezier. De Porsche Doppelkupplung (PDK)? Dat kan – maar het hoeft niet. In plaats daarvan: sportstoelen Plus, portierlussen, een GT sportstuurwiel met een rijmodus-schakelaar. Dat is alles wat je nodig hebt om jezelf te onttrekken aan het dagelijkse leven.

Exterieurdesign

Een goed design vertelt een verhaal. Het design van de 718 Boxster T en de 718 Cayman T vertelt er zelfs 2. Allereerst over zijn bewogen verleden. Over gewonnen bergraces. Over de ontelbare bochten die werden bedwongen. Tegelijkertijd vertelt hij over de toekomst. Over nieuwe wegen, over routes die nog niet zijn ontdekt, over nieuwe mogelijkheden. Kortom, over de zin om op pad te gaan – en voorlopig niet meer te stoppen.

De zijlijn van de 718 Boxster T en de 718 Cayman T is strak en hij straalt een voorwaartse drang uit. Ook onderstreept hij het middenmotorconcept. De wieluitsparingen zijn groot, de 20 inch Carrera S wielen zijn in een donkere kleur grijs gespoten. Net als de buitenspiegels. Een markant teken aan de zijkant: de striping met het logo ‘718 Boxster T‘ of ‘718 Cayman T‘.

Aan de voorzijde zien we de duidelijke en krachtige vormen die kenmerkend zijn voor de 718 modellen, met grote luchtinlaten die voor een optimale toevoer van frisse lucht zorgen. De spatborden benadrukken daarbij het design van de geïntegreerde bi-xenonkoplampen met led-dagrijverlichting.

De brede achterzijde is voorzien van een ‘718 Boxster T‘ of ‘718 Cayman T‘ logo in de kleur agaatgrijs. Een andere blikvanger: het sportuitlaatsysteem met in het midden geplaatste dubbele zwarte eindpijpen.

Laag, breed, vlak. Zelfverzekerd. Zo staat hij op zijn wielen. Zoals het hoort bij een echte sportwagen. De nieuwe 718 Boxster T en 718 Cayman T. Hij is vastberaden zichzelf in het echte leven te katapulteren. Zodra u de sleutel omdraait.

Interieurdesign

Feng-Shui? Hygge? Allemaal leuk en aardig. Maar soms heb je simpelweg minder nodig – en in ruil daarvoor iets meer ruimte om te ademen. Daarom is het design in de nieuwe 718 Boxster T en de 718 Cayman T op 3 dingen gericht: rijden, rijden en rijden. Dat betekent een hoge mate van ergonomie, korte wegen tussen het stuurwiel en de schakelhendel en een goede toegankelijkheid van alle belangrijke functies.

Goed, tijd om het GT sportstuurwiel beet te pakken! Altijd binnen handbereik: de rijmodus-schakelaar, waarmee u een selectie kunt maken uit de rijmodi Normal, SPORT, SPORT PLUS en de Individual-modus. De kortere schakelhendel benadrukt met het rood gekleurde schakelschema de sportieve ambities van het interieur.

Over het interieur gesproken: dat is zwart en puur. Op het stuurwiel en de schakelhendel: glad leder voor een optimaal gevoel. Op de portieren: puristische portierlussen. De zwart hoogglans gespoten sierstrips op het dashboard en de middenconsole ronden het design op harmonieuze wijze af.

Uitschakelen: ja. Achterover leunen: nee. Dat voorkomen de sportstoelen Plus (2-voudig verstelbaar) met hogere zijwangen en middenbanen van het robuuste Sport-Tex – of als meeruitvoering de adaptieve sportstoelen Plus (18-voudig verstelbaar). Mag het nog sportiever? Op de optielijst staan ook sportkuipstoelen en de bijzonder lichte volledige kuipstoelen van met koolstofvezel versterkte kunststof (CfK). De hoofdsteunen zijn bij alle stoelvarianten voorzien van een ‘718‘ logo.

Met de optionele interieurpakketten kunt u voor uw eigen kleuraccenten zorgen: met de contrastkleuren GT zilver, Indisch rood, racinggeel en lizardgreen. Deze zijn te vinden op de veiligheidsgordels, de sierstiksels, de portierlussen, het ‘718‘ logo op de hoofdsteunen en op de naad alsmede op het Porsche logo op de vloermatten. Een highlight daarbij: de sierstiksels van de middenbaan van het Sport-Tex Stripe Muster zijn eveneens in de contrastkleur uitgevoerd.

Desgewenst kunt u het interieur ook laten voorzien van elementen van Alcantara®, dat zich in de autosport heeft bewezen.

Motor

Het kloppende hart van elke Porsche: de motor. Ook bij de nieuwe 718 Boxster T en de 718 Cayman T modellen is de 2,0-liter turbo-boxermotor op slechts een paar centimeter afstand achter u geplaatst. Op een lage plek. Voor een optimaal voertuigzwaartepunt. Met directe benzine-inspuiting (DFI), VarioCam Plus en een geïntegreerde dry-sump-smering. Voor de reductie van de roetdeeltjes beschikken de 718 T modellen over een roetfilter en zodoende voldoen ze aan de emissienorm Euro 6d-TEMP. Het noodzakelijke regeneratieproces van het roetfilter wordt automatisch en onmerkbaar uitgevoerd. De 718 T modellen sprinten in 5,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Met PDK en Launch Control verloopt die sprint in 4,7 seconden. Dit wordt mogelijk gemaakt door een motor met een vermogen van 220 kW (300 pk) en een maximaal koppel van 380 Nm, dat dankzij de turbotechniek al bij 1.950 1/min beschikbaar is en dat tot 4.500 1/min blijft. Daarbij komt de hoogtoerige motorkarakteristiek, die kenmerkend is voor sportwagens. Kort samengevat: veel druk en een hoog toerental, in combinatie met een goede doseerbaarheid van het vermogen. En een topsnelheid van 275 km/u bij een koppel van 6.500 1/min. Zo kun je snel je hoofd leegmaken.

Krachtoverbrenging

De beste therapie bij een digitale overload: je op één ding concentreren. Op de volgende versnelling, bijvoorbeeld. Met de handgeschakelde 6-versnellings schakelbak zult u snel alles vergeten dat zich niet op de weg bevindt.

De schakelwegen zijn mede door de verkorte schakelhendel sportief kort, de schakelkrachten laag. Het gevolg: korte schakeltijden en een sportief, authentiek rijgevoel. Bovendien laat het schakelschema in de sportieve kleur rood zien wat er gebeurt. Nog opwindender wordt het rijden door het Sport Chrono Pakket. De dynamische tussengasfunctie zorgt bij een ingeschakelde SPORT- of SPORT PLUS-modus voor een optimaal toerental bij het terugschakelen, voor een nog emotionelere rijbeleving en uiteraard voor een indrukwekkende sound.

Voor extreem snel schakelen zonder onderbreking van de trekkracht is ook de 7-traps PDK met handmatige en automatische modus als meeruitvoering leverbaar.

Onderstel

Er zijn dingen die met geen enkele app gesimuleerd kunnen worden. Zoals de ideale lijn in een haarspeldbocht. Precies op dat punt, in de apex van de bocht, wordt duidelijk waardoor een middenmotor-sportwagen zich kenmerkt: een laag gewicht, een lager en centrale zwaartepunt, een grote spoorbreedte, een lange wielbasis – en uiteraard een precies en lichtvoetig onderstel.

PASM sportonderstel

De nieuwe 718 Boxster T en 718 Cayman T hebben dankzij het PASM sportonderstel een bijzonder hechte band met de weg. De carrosserie is ten opzichte van de 718 basismodellen nog eens met 20 mm verlaagd. Het Porsche Active Suspension Management (PASM) –de elektronische verstelling van het schokdempersysteem – regelt afhankelijk van wegdek en rijstijl actief en continu de schokdemperkracht voor elk wiel afzonderlijk. Het PASM heeft 2 instellingen: in de normale stand is de demping sportief-comfortabel, in de sportmodus sportief-straf. Het voelbare resultaat voor u: meer rijstabiliteit, meer comfort, meer performance.

Porsche Torque Vectoring (PTV)

Het standaard Porsche Torque Vectoring systeem (PTV) verbetert de rijdynamiek en -stabiliteit. Het werkt met een variabele koppelverdeling bij de achterwielen en een mechanisch achteras-sperdifferentieel op de achteras. Bij een dynamische rijstijl wordt bij een stuurinslag het wiel aan de binnenzijde van de bocht iets afgeremd. Daardoor komt er tijdelijk meer aandrijfkracht vrij op het wiel in de buitenbocht, waardoor er een extra draai-impuls volgt in de ingeslagen richting. Hierdoor stuurt de auto direct en dynamisch de bocht in.

Het achteras-sperdifferentieel dat deel uitmaakt van PTV, heeft een asymmetrische sperwerking. Deze zorgt voor meer grip, bijvoorbeeld bij het accelereren uit bochten en op verschillende soorten ondergrond. Het resultaat: een goede dwarsdynamische autostabilisatie en een uitstekende grip. Veel souplesse bij elke snelheid – met een nauwkeurig instuur- en een harmonieus lastwisselgedrag. En uiteraard enorm veel plezier in bochten.

Rijmodus schakelaar

Een schakelaar omzetten. Tussen die vier muren vandaan. Het is tijd om op pad te gaan. En uiteraard om bochten te veroveren. Dankzij de rijmodus-schakelaar op het GT sportstuurwiel kunt u kiezen uit 4 instellingen: 'Normal', SPORT', 'SPORT PLUS' en 'Individual', waarmee u de auto nog beter af kunt stemmen op uw rijstijl.

In de SPORT modus maakt het elektronisch geregelde systeem de motor gretiger. De motordynamiek wordt directer, het sportuitlaatsysteem wordt ingeschakeld.

In de SPORT PLUS modus kan het prestatiepotentieel van de 718 Boxster T en de 718 Cayman T vervolgens volledig worden benut. De motor, het onderstel, het sportuitlaatsysteem – alles is voor 100% op maximale prestaties gericht. Het gevolg: een nog sportievere demping en nog meer rijdynamiek.

De Individual-modus is af te stemmen op uw rijstijl: u kunt de verschillende auto-instellingen volgens uw eigen voorkeuren selecteren en opslaan.

Porsche Connect

Het dagelijkse leven achter je laten, en genieten van het echte leven. Geen mails, geen chats, geen feeds. Voor iedereen die deze beslissing heel bewust wil nemen, zijn de nieuwe 718 T modellen desgewenst ook verbonden met de digitale wereld en al zijn mogelijkheden. Soms hoef je immers alleen maar uit te schakelen – in de ware zin van het woord.

Het Porsche Communication Management (PCM)

is uw centrale besturingsunit voor audio, navigatie en communicatie alsmede voor de vele Car Connect Services zoals de autolokalisatie met behulp van de smartphone. Deze is naar keuze zonder meerprijs leverbaar.

Navigatie incl. Porsche Connect

De optie navigatie inclusief Porsche Connect brengt u dankzij de realtime verkeersinformatie sneller naar uw bestemming en hij maakt het gebruik van tal van Porsche Connect diensten mogelijk.

Op www.porsche.com/connect vindt u meer informatie over de verschillende diensten en apps.

De Porsche Connect diensten (met uitzondering van de Car Connect diensten) hebben een kosteloze gebruiksperiode die per dienstenpakket en land verschilt en voor Nederland 24 maanden bedraagt. In bepaalde landen zijn geen of niet alle Porsche Connect diensten beschikbaar. In bepaalde landen – waaronder Nederland - is bovendien een geïntegreerde LTE-compatibele simkaart inclusief databundel voor het gebruik van specifieke Porsche Connect diensten in de prijs inbegrepen. Voor het gebruik van de wifi-hotspot en de andere Porsche Connect diensten zoals muziekstreaming via de geïntegreerde LTE-compatibele simkaart is in deze landen tegen betaling een datapakket in de Porsche Connect Store verkrijgbaar. Ook kan een eigen simkaart worden gebruikt voor het tot stand brengen van een dataverbinding. Voor meer informatie over de kosteloze gebruiksperiodes en de kosten voor de verlenging alsmede de beschikbaarheid van de verschillende diensten in uw land kunt u kijken op www.porsche.com/connect of contact opnemen met uw Porsche dealer.

Audiosystemen

Als u eens niet naar het rauwe geluid uit het sportuitlaatsysteem wilt luisteren: het Sound Package Plus zorgt met 6 luidsprekers voor een geluid dat specifiek is afgestemd op het interieur.

Het tegen meerprijs leverbare BOSE® Surround Sound System is specifiek voor de 718 modellen ontwikkeld en het heeft een totaal vermogen van 505 W. Het systeem beschikt over 10 volledig actieve luidsprekers en versterkerkanalen inclusief een gepatenteerde, in de carrosserie geïntegreerde high-performance subwoofer met een vermogen van 100 W.

Een geluidsperformance op het hoogste niveau biedt het optionele Burmester® High-End Surround Sound System. De cijfers: 12 uitgangskanalen met 821 watt totaal vermogen, 12 luidsprekers inclusief een actieve subwoofer en een 300 watt D-klasseversterker, een totaal membraanoppervlak van meer 1.340 cm2 en een frequentiebereik van 35 Hz tot 20 kHz.