Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord
Porsche Centrum Amsterdam
Car Configurator
Contact

Porsche Centrum Amsterdam

Sijsjesbergweg 50

1105 AL Amsterdam Zuidoost

T: 020 - 4 911 911

info@porschecentrumamsterdam.nl

Openingstijden

Maandag - vrijdag 09:00u - 18:00u
Zaterdag 10:00u - 17:00u (Showroom)
Zondag Gesloten

 

Modellen

Nieuwe eigenaar Porsche Centrum Amsterdam

12 januari 2015

“Ik ken Porsche door en door”
Het Porsche-virus zit al twintig jaar diep genesteld in Hans van der Valk (55), de nieuwe eigenaar van Porsche Centrum Amsterdam. Na een plezierige carrière bij importeur Pon lonkte het eigen ondernemerschap. Liefst met veel klantcontact én feedback. “Vertel mij hoe we het nog beter kunnen doen.”

Porsche kwam twintig jaar geleden in het leven van Hans van der Valk toen hij ging werken bij een dealer van Volkswagen en Audi. “Het merk was toen heel klein. Je deed het er achter een gordijntje een beetje bij. Maar het virus was er meteen. Ik heb het ook overgebracht op mijn oudste zoon. Die zetten zijn eerste stapjes richting een 993. Mijn eerste Porsche was een 996 Carrera 4S cabrio. Alleen al het kijken naar deze auto gaf een kick.”
Porsche staat inmiddels volop in de belangstelling. Het merk is stabiel gebleven en heeft geen last van de crisis. Hans: “Het is een ijzersterk merk, Porsche-liefhebbers zijn niet van hun geloof af te krijgen. Porsche staat voor sportiviteit en kwaliteit. Dat gaan we de komende jaren nog meer uitdragen.”

Evenementen
Hans – zelf een fanatiek mountainbiker en skiër – werkte vijf jaar voor Pon in Polen, daarna bij Import Nederland in Leusden. Toen het mogelijk werd eigenaar te worden van Porsche Centrum Amsterdam ging een langgekoesterde wens in vervulling. “Deze plek past perfect bij mij. Ik ben gek van Porsche, ik ken het bedrijf door en door én ik hou van de regio Amsterdam.”
De kersverse ondernemer gaat veel voor klanten en geïnteresseerden organiseren. “Ik wil korte lijnen met de klant. Onder andere met verrassende, kleinschalige evenementen. Ik hoop ook mensen naar ons bedrijf te trekken die geen Porsche rijden, maar het wel leuk vinden om bij ons te zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan een jaarvergadering van een business club. Wij bieden ze een leuke avond bij ons met goede catering, waarbij ik iets vertel over Porsche. Mijn enthousiasme voor Porsche overbrengen, daar gaat het mij om.”

Familiegevoel
Klanten mogen daarbij ook best kritisch zijn. “Ik hoor graag de mening van klanten. Kom kennis maken en geef me feedback over wat beter kan. Zo hoop ik het bedrijf nog warmer en klantvriendelijker te maken. Ik doe dat niet alleen. Samen met de medewerkers en bedrijfsleiding. En ook mijn echtgenote komt een aantal dagen in het bedrijf werken. Zo creëren we een warm familiegevoel.”