Nieuws

Porsche start Formule E-debuut met podium.

- Het TAG Heuer Porsche Formule E-team is het debuutseizoen 2019-2020 in het Formule E-kampioenschap ijzersterk begonnen. In de eerste race van het nieuwe seizoen, de Diriyah E-Prix nabij Riyad in Saoedi-Arabië, eindigde de Duitse coureur André Lotterer gisteren voor het team als tweede. In de tweede en afsluitende race van het weekeinde was zijn Zwitserse teamgenoot Neel Jani vandaag op de 15e* plaats de best geklasseerde Porsche-coureur.

Porsche op koers met omzetgroei van 7 procent.

- Porsche heeft in de eerste negen maanden van dit jaar de omzet, het bedrijfsresultaat vóór bijzondere ​posten, het aantal leveringen en de personeelsbezetting opnieuw zien toenemen. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar steeg de omzet met 7 procent tot € 20,49 miljard. Het bedrijfsresultaat vóór bijzondere posten steeg met één procent tot € 3,35 miljard; het rendement op de verkoop vóór bijzondere posten bedroeg 16,3 procent. Het aantal afleveringen steeg met 3 procent tot 202.318 auto’s per eind september. Het personeelsbestand groeide eveneens met 7 procent tot 34.675 werknemers.

Eén keer door de hel.

- De lucht in de Eifel is deze zomeravond uitzonderlijk warm, wanneer Lars Kern eenmaal rond de Nordschleife jogt, iets meer dan twintig kilometer. Hij is 31 jaar oud en al bijna acht jaar test- en ontwikkelingsrijder bij Porsche. Hier kent hij bijna elke boom. Op de Nordschleife van de Nürburgring, die uit respect of pure angst in het collectieve geheugen van de autosport geëtst staat als de ‘groene hel’, voelt hij zich als in de zevende hemel. Hij legde het parcours in een Porsche 911 GT2 RS MR af in de recordtijd van 6:40,30 minuten. Sommigen weigerden dat te geloven.

Porsche zoekt de ultieme (wo)man versus machine.

- De gloednieuwe Taycan, de eerste elektrische sportwagen met de ziel van een Porsche, markeert de start van nieuw tijdperk. Het is het krachtigste model binnen de productrange van Porsche: de Taycan Turbo S levert in overboost maar liefst 560 kW/761 pk en sprint in 2,8 seconden van 0-100 km/u. Een nieuw tijdperk vraagt óók om een nieuwe mindset van Porsche-rijders. En gezien het enorme prestatiepotentieel van de auto is een nieuwe skillset wellicht ook niet overbodig. Porsche biedt klanten en liefhebbers daarom nu de mogelijkheid om zelf te testen of ze klaar zijn voor de eerste elektrische sportwagen uit Zuffenhausen. De drie beste spelers winnen een intensieve Porsche Advanced Driver Training; in een Taycan, uiteraard.