Wereldpremière nieuwe 911-modellen op online tv-kanaal 9:11 Magazine.

- Vanaf 18 mei onthult Porsche twee nieuwe 911-modellen via zijn eigen online TV-kanaal. Op www.911-magazin.porsche.de geven drie opeenvolgende afleveringen kijkers alle ins & outs over de speciale technische features, historische achtergronden en het design van de nieuwe auto’s. Als gevolg van het wereldwijde verbod op evenementen vanwege het coronavirus presenteert Porsche zijn modellen hiermee voor het eerst op virtuele wijze aan media en liefhebbers.

“Porsche staat synoniem voor pioniersgeest. En het is precies die innovatiekracht die in deze uitdagende tijden uitkomst biedt. Voor deze wereldpremière creëren we een nieuwe aanpak, en presenteren we voor het eerst twee nieuwe sportwagenmodellen in een digitaal format. De onthulling wordt authentiek, informatief en verrassend; een benadering zoals je die enkel van Porsche mag verwachten. Het is een presentatie op gepaste afstand, maar tegelijkertijd inniger dan ooit tevoren, bijna in je huiskamer,” aldus Dr. Sebastian Rudolph, Vice President Communications, Sustainability & Politics bij Porsche AG. “Voor het eerst gebruiken we ons online tv-kanaal 9:11 Magazine voor deze virtuele wereldprimeurs, waarbij we gebruikmaken van state-of-the-art technologie en gerenommeerde experts. Met deze benadering geven we een nieuwe wending aan ons digitale productcommunicatie-aanbod.”

De 9:11 Magazine-afleveringen kort samengevat.

  • Op 18 mei start de magazineserie met de wereldpremière van de eerste van de nieuwe 911-modellen. Dr. Frank-Steffen Walliser, Vice President Model Lines 911 & 718, legt de nieuwe features van de auto uit, samen met Porsche-merkambassadeurs Maria Sharapova en Jörg Bergmeister. De teaser voor deze aflevering staat inmiddels op www.911-magazin.porsche.de.

  • Op 26 mei blikt de tweede aflevering terug op de historie van Porsche, specifiek op de elementen die als inspiratie dienden voor de wereldpremière van het tweede nieuwe model: een exclusieve limited edition die moderne technologie combineert met designaccenten uit het verleden.

  • Op 2 juni focust Porsche in de derde en laatste aflevering op de details van de special edition. Alexander Fabig, Head of Personalization & Classic, Boris Apenbrink, Director Special Vehicles van Porsche Exclusive Manufaktur, en Ivo van Hulten, Director Interior Design Style Porsche, lichten de highlights van het exclusieve nieuwe model toe.