Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Porsche Esports Supercup wordt eerste virtuele merkencup.

01 april 2019

Porsche breidt zijn merkencupfamilie in de autosport uit met een nieuw virtueel kampioenschap: de Porsche Esports Supercup. De naam Supercup verwijst naar de hoogste categorie van de merkencups en onderstreept het internationale karakter en de relevantie van de online raceklasse. Porsche organiseert de virtuele Supercup in samenwerking met iRacing. De real-life raceklasse is al 25 jaar lang een podium voor de strijd tussen de beste coureurs in de Porsche 911 GT3 Cup.

Veertig sim-racers die hun weg met succes hebben gevonden in het internationale kwalificatieproces gaan in tien online races de strijd met elkaar. De eerste race start op 13 april in de virtuele versie van het Barber Motorsport Park in Alabama, VS. Op 28 september wordt de laatste race verreden op het Monza-circuit in Italië. In het kampioenschap is $ 100.000 aan prijzengeld beschikbaar.

“Door onze reeks merkencups uit te breiden met een Esports-competitie, breiden we onze aanwezigheid in de autosportwereld uit en bieden we simulatie-racers toegang tot de internationale Porsche autosportfamilie”, aldus Fritz Enzinger, hoofd Porsche Motorsport.

Gezamenlijk eerbetoon voor de coureurs

Porsche eert tijdens het Night of Champions Gala, waar de successen van de teams en coureurs in de autosport worden geëerd, ook de winnaars van de Porsche Esports Supercup. Daarmee is Porsche de eerste autofabrikant die tijdens een evenement tegelijkertijd prijzen uitreikt aan virtuele coureurs en aan coureurs uit de praktijk.

Partnerschap met iRacing

Voor het organiseren van het virtuele racekampioenschap is Porsche een samenwerking aangegaan met iRacing, een gerenommeerde aanbieder van realistische online racesimulaties die sinds 2004 als online abonnementservice bestaat. Het format is zo opgezet dat in elke fase van het seizoen een intensieve concurrentiestrijd mogelijk is. Alle tien online events bestaan uit een kwalificatiesessie, een sprintwedstrijd en een hoofdrace.