Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

De gespleten persoonlijkheid van de Porsche Taycan.

09 september 2020

De Taycan, de eerste volledig elektrische sportwagen van Porsche, ontpopt zich als een auto met twee persoonlijkheden: een ideale 'daily driver' dankzij de soepele, stille aandrijflijn en voldoende ruimte voor 4 of 5 personen, maar tegelijkertijd een 'super sportscar' die qua snelheid en wegligging weinig concurrentie duldt. Om deze gespleten persoonlijkheid te onderstrepen, heeft de Nederlandse Porsche-importeur vijf Taycans voor de helft gewrapt in legendarische livery's van Porsche racewagens uit het verleden: de roze 'Pink Pig' livery van de 917/20, de rode 'Salzburg' livery van de 917K, de blauw/grijze 'Martini Racing' livery van de 917 Longtail, de 'Vaillant' livery van de 917/30 en de witte 'Martini Racing' livery van de 917K waarmee Gijs van Lennep in 1971 zijn eerste Le Mans-overwinning behaalde (niet op de foto's).

De speciale Taycans maken de komende weken een tournee langs de Nederlandse Porsche Centra, waar geïnteresseerden onder begeleiding van een Porsche-instructeur zelf de uiteenlopende eigenschappen van de auto kunnen ervaren. Merkambassadeurs José Woldring (oprichter en CEO van The Media Nanny) en Robert Doornbos (voormalig F1-coureur en F1-analist bij Ziggo) spelen de hoofdrol in de ondersteunende mediacampagne en laten beiden op hun eigen manier zien wat de Taycan volgens hen tot een 'super sportscar & daily driver' maakt.