Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Klanten verrassen met top events

15 november 2022

Amsterdam, 15.11.2022.

Events. Christophe Roels (23), Brand & Event Marketeer bij Porsche Centrum Amsterdam, staat ermee op en gaat ermee naar bed. De bevlogen marketeer zet zich met hart en ziel in voor de klant. “Het leuke van mijn werk is dat ik voor onze klant keer op keer een unieke beleving van het Porsche mag bedenken voor mensen die al veel hebben meegemaakt. Ik wil de events en marketing tot in de perfectie organiseren.”

“Onze klanten genieten, want ze rijden Porsche. Maar ik probeer ze nog meer te laten genieten dan ze al doen door ze onder andere naar events te brengen die ze weliswaar zouden kunnen betalen, maar nooit zouden kunnen bedenken of regelen. In mei hadden we bijvoorbeeld een uitgebreide Champions Lunch met klanten, op de middenstip van de Johan Cruijff ArenA. Daar kwamen de Ajax fans van Porsche Centrum Amsterdam die alles al hebben meegemaakt met die club, maar nog nooit op het veld van de ArenA hadden gestaan. Alles was aangekleed in rood en wit, van de Taycans naast het doel tot de menukaart in de kleuren van het Ajax-shirt en een limited edition sleutelhanger. Op zo’n event kickt de klanten, en ik daardoor óók.

Vierde kind

Ik keek als kind Formule 1, en was zoals veel jongetjes uit die tijd gek van Felipe Massa in zijn Ferrari. Ik support het Ferrari team nog steeds, maar als Porsche binnenkort toetreedt tot de F1, moet ik dat wellicht gaan herzien. Ik ben opgegroeid met een vader die autogek is. Hij rijdt al zo’n vijftien jaar Porsche en heeft nu een 991 Carrera 4S uit 2018. Maar helaas, ik mag er niet in rijden. Dat is beperkt gebleven tot een keertje. Hij noemt zijn Porsche ‘zijn vierde kind’; niemand in ons gezin mag achter het stuur, ook mijn moeder niet. Misschien als ik er om ga zeuren, dat het nu wat makkelijker gaat omdat ik bij Porsche Centrum Amsterdam regelmatig in een Porsche rijd.

Bakkerszoon

Ik kom uit een ondernemersgezin; ik ben een bakkerszoon. Mijn ouders zijn de eigenaren van het Vlaamsch Broodhuys met vestigingen door het hele land. Ik heb Ondernemerschap & Retailmanagement gestudeerd aan de Hogeschool van Rotterdam. Tijdens mijn opleiding heb ik diverse marketingstages gelopen bij grote bedrijven en multinationals en heb ik me ook bij het bedrijf van mijn ouders beziggehouden met onder andere de marketingzaken. Ik heb daar bijvoorbeeld ook een nieuwe website ontwikkeld en zo de online marketing-kant leren kennen. 

Marketing

Als ik het mijn vrienden beschrijf wat ik doe, vertel ik altijd dat ik alle lokale events organiseer voor Porsche in de regio Amsterdam en dat ik verantwoordelijk ben voor de marketing van Porsche Centrum Amsterdam. Ik heb rechtstreeks contact met de klant. Het leuke van mijn werk is dat ik steeds kan nadenken over events voor mensen die eigenlijk alles al hebben meegemaakt. Ik probeer ze altijd weer te verrassen met gave events. Het is leuk om van de klanten te horen hoe ze hun status hebben bereikt en waarom ze Porsche zijn gaan rijden. Sinds ik hier werk, ben ik wel om Porsche gaan geven. Maar je moet me niet vragen naar het modeljaar of naar de hoeveel cc’s. Met die details kan ik je nog niet verder helpen. Ik probeer de Porsche-materie wel tot me te nemen; de klant vindt het leuk als je je voor zijn wereld interesseert.

Klantcontact

Ik zocht na mijn studie een goede stageplek bij een bedrijf waar je veel kunt leren. Pon Porsche Import stond hoog op mijn lijstje. Maar omdat ik graag rechtstreeks klantcontact wil hebben, kwam ik in augustus 2021 terecht bij het marketing team van Pon Porsche Dealergroep – kortweg PPDG, waar ik dagelijks met klanten in contact kom middels alle events die ik daar organiseer. Elke PPDG vestiging heeft zijn eigen marketeer; sinds februari werk ik exclusief voor Porsche Centrum Amsterdam. Hoewel ik jaren in Rotterdam heb gewoond en daar ook heb gestudeerd, was ik toch altijd ‘het Amsterdamse jongetje in Rotterdam’. Amsterdam past me beter; Amsterdammers trekken me meer. Binnenkort ga ik er ook wonen. Ik kijk er nu al naar uit.

Events

Kort nadat ik was aangetreden, gingen we in lockdown vanwege Covid. Dat was natuurlijk niet leuk, maar het gaf wel de gelegenheid om goed na te denken over de invulling van toekomstige events. Nu alles weer mag, gaan we in Amsterdam volledig los. Maandag events, dinsdag events, woensdag heb ik even niks, donderdag, zaterdag en zondag events. Mijn agenda zit lekker vol; dit zijn de leukste weken, wat mij betreft. Variërend van een relatief klein event waarbij je met tien klanten naar de Porsche Carrera Cup Deutschland gaat, tot een exclusieve 'Secret Rooftop Party' met 250 klanten, live muziek, hapjes en drankjes en verschillende Porsche modellen op ons dakterras. En er komen nog heel veel leuke events aan. Hectisch, maar dat vind ik juist leuk. Ik heb geen rust in mijn hoofd. Dat past niet in me.

De beste

Zelf denk ik als een Amsterdammer met de gedachte dat je overal het best in moet zijn, maar ben tegelijk een Rotterdammer met de ‘niet lullen maar poetsen’ mentaliteit. Dus 020 en 010 verenigd in één marketeer. Voorlopig zit ik hier heerlijk op mijn plek. Organiseren is erg leuk, of je het nu over een groot event hebt of wanneer ik meedenk over het huisfeestje van mijn vriendin. Ik wil er het maximale uit halen; mensen ervaringen bieden die niet voor geld te koop zijn. Dat hoort bij mij. Ooit wil ik alle ervaringen die ik hier heb opgedaan gebruiken bij het bedrijf van mijn ouders. Dan hoop ik uiteraard wel Porsche te kunnen rijden, net zo een als mijn vader; chique, netjes en altijd strevend naar perfectie.”