Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Nieuwe After Sales Manager Hylke Gerritsen: van een Porsche gaat mijn hart sneller kloppen

10 augustus 2021

“Ik hou van techniek en mooie sportwagens. Die liefde beperkt zich niet tot één enkel merk, maar Porsche sprong er altijd al bovenuit. Al helemaal toen mijn vader een Indisch rode Porsche 930 uit 1986 kocht, beter bekend als ‘Turbo’. Ik was toen een jaar of vijftien en met die 911 Turbo van mijn vader is mijn liefde voor het merk nog verder aangewakkerd. Porsche is het summum onder de sportwagens. De sportiviteit van Porsche past bij me – ik ben zelf ook sportief ingesteld en doe aan wielrennen en voetbal. Bovendien is de techniek achter de modellen geweldig. Van een Porsche gaat mijn hart sneller kloppen.

 

 

Mensen én techniek

Ik ben in 2004 bij een Chrysler-, Jeep- en Dodgedealer in Waddinxveen gestart. Daar heb ik alle geledingen doorlopen: van magazijnman naar Parts Manager en uiteindelijk Service Adviseur. Je hebt met mensen te maken én met techniek. Je hebt rechtstreeks contact met klanten en geeft ze technisch advies over reparaties en onderhoud aan hun auto. Daarnaast stuur en begeleid je de monteurs en doe je het beheer van de werkplaatsplanning.

 

Mooi merk

BMW was de volgende stap binnen mijn carrière. Ik stapte in 2014 over naar een dealer in Alphen aan de Rijn als Service Adviseur. Uiteindelijk werd ik daar Service Manager. Ik was daar verantwoordelijk voor de aftersalesafdeling en stuurde de monteurs, de receptie en magazijnmedewerkers aan. Ik zat daar als een vis in het water. BMW is een machtig mooi merk. Dat vinden veel Porsche rijders trouwens ook, want een opvallend groot aantal rijdt auto’s van beide merken. Het zijn merken waar de meeste berijders liefhebbers zijn die een passie voor hun auto hebben. 

 

Logische stap

Ik wilde graag werken in een omgeving waar exclusiviteit, luxe en service belangrijk zijn. Het leek me een enorm gave uitdaging om voor een merk als Porsche te mogen werken. Porsche Centrum Amsterdam was dus een logische vervolgstap. Bij Porsche gaat het allemaal veel kleinschaliger en persoonlijker toe dan bij de merken die ik tot nu toe gewend was. De sfeer is hier geweldig; iedereen gaat er vol voor. Ik heb met alle medewerkers een één-op-één kennismakingsgesprek gehad; achttien monteurs, acht service-adviseurs, twee magazijnmedewerkers en zes chauffeurs kwamen op de koffie. Het positivisme van het team dat ik hier heb aangetroffen is werkelijk hartverwarmend. Het zijn teamspelers die communicatief vaardig, klantgericht en collegiaal zijn. Ook de professionaliteit is hier hoog. Of je het nu over een klassieke Porsche hebt of over een elektrische Taycan: bij Porsche Centrum Amsterdam weten ze waar ze het over hebben.

 

Open keuken

Ik ben graag in control, maar heb wel een vrije stijl van leiding geven. Het team krijgt van mij alle ruimte om zichzelf te ontplooien. Ik zoek dagelijks naar verbeteringen.  Ik heb geleerd om gewoon mijn gezonde verstand te gebruiken waarbij recht - recht is, en krom - krom. Wat mij betreft kan hier de lat niet hoog genoeg liggen; klanten zijn hier veeleisend en de klantverwachting is hoog, en dat mag bij een topmerk als Porsche ook. Ik stimuleer bij het team het contact met klanten. De service adviseurs krijgen bij mij de tijd om met de klant om de tafel te zitten en voor- en achteraf alle werkzaamheden te bespreken. Op die manier leren wij de klant kennen en weten we wat hij voor zijn Porsche belangrijk vindt. De werkplaats van Porsche Centrum Amsterdam is wat mij betreft een ‘open keuken’ waar je samen met de monteur gewoon onder je eigen Porsche door kunt lopen. We zijn natuurlijk wel met je kindje bezig.”