Nieuwe Schade Adviseur Daan van den Brom: “een kras herstellen betekent meer dan een laklaagje”
Bij schade aan uw Porsche wilt u maar één ding: snel weer met een perfecte auto de weg op. Daan van den Brom, de nieuwe Schade Adviseur bij Porsche Centrum Amsterdam, snapt dat. “Schade is een hoop gedoe. Die zorgen neem ik over van de klant.”
Gelukkig neemt het aantal autoschades al jaren af. Autotechniek wordt geavanceerder en innovatieve rijhulpsystemen voorkomen ongelukken en parkeerschades. Zo zit de nieuwe volledig elektrische Porsche Macan vol met camera’s, radars en sensoren Ondanks al die innovatieve technologie is schade aan een Porsche soms onontkoombaar.
Heeft uw auto schade, dan krijgt u bij Porsche Centrum Amsterdam te maken met Daan van den Brom. Daan is als nieuwe Schade Adviseur verantwoordelijk voor het herstel van uw Porsche, van A tot Z. “Bij een schade komt best veel kijken. Je bent je mobiliteit even kwijt en er is veel te regelen met de verzekering. En natuurlijk moet de schade perfect hersteld worden. Dat hele proces neem ik uit handen voor de klant.” Die one-stop-shop-aanpak van Porsche Centrum Amsterdam is bijzonder. Bij de meeste schadebedrijven handelen een aparte front- en backoffice de schade af. De kans op ruis op de lijn is groter. “Doordat ik alle processen uitvoer of coördineer, is er meer controle. Met een hoogwaardige reparatie als resultaat.”
Droombaan.
Dat Daan van den Brom (40) in de wieg is gelegd als Schade Adviseur bij Porsche Centrum Amsterdam blijkt uit zijn verleden. Zo begon de geboren Hilversummer zijn professionele carrière als leerling plaatwerker bij A-Point in Amsterdam Zuid. In die jaren ziet hij veel Porsches voorbij komen en gaat houden van het merk. Onder meer via avondstudies werkt hij zich op tot werkplaatschef. Door de overstap naar een ander schadebedrijf – gespecialiseerd in high-tech elektrische auto’s – belandt hij op kantoor en verdiept hij zich in calculaties. Na een sabbatical – hij gaat op reis - is hij eerst een paar jaar als zzp'er actief in het schadeherstel. Als hij recent op de koffie is bij Porsche Centrum Amsterdam, valt hij voor de vacature van Schade Adviseur. “Tegen zo’n mooie functie bij zo’n prachtig merk, kan je geen nee zeggen.”
Perfectie.
Als een klant zich bij Daan meldt met schade aan zijn Porsche, is contact leggen met de verzekering het eerste wat hij doet. Vervolgens maakt hij een nauwkeurige calculatie. Met die berekening gaat Daan aan tafel met de verzekeringsexpert. “Vaak komt de verzekeringsexpert langs om de schade te bekijken. Als hij bijvoorbeeld vindt dat ik te veel uren heb berekend voor het uitdeuken van een deur, dan onderbouw ik waarom dat niet zo is. "Mijn taak is inzicht te geven in de schade en welke werkzaamheden en onderdelen erbij komen kijken om dat te herstellen.” Met het akkoord van de verzekeringsexpert kan de reparatie starten, nadat Daan de juiste onderdelen heeft ingekocht. Hij voert als Schade Adviseur ook de eindcontrole uit. “Het schadeherstel is bijna altijd goed uitgevoerd, maar als ik toch verbeterpunten zie, gaat de Porsche meteen terug naar de werkplaats. We gaan voor perfectie.”
Arbeidsintensief.
Daan levert de Porsche ook weer af bij de klant en vertelt aan de hand van foto’s wat er precies gedaan is. “Die transparantie vind ik heel belangrijk. Voor de klant voelt schadeherstel vaak als een black box. Door duidelijk te communiceren wat wij hebben gedaan, wil ik dat gevoel wegnemen.” Zo merkt Daan dat een klant niet altijd snapt dat hij zijn Porsche een paar dagen kwijt is voor een relatief simpele kras op de bumper. “In moderne Porsches zit tal van elektronica verstopt in en achter die bumper. Een kras herstellen is niet een kwestie van het aanbrengen van een simpel laklaagje. Doe je dat wel, heb je een grote kans dat de sensoren in de bumper niet meer goed werken. Je moet de bumper demonteren, schuren en een nieuwe laag aanbrengen. Zo’n laag moet drogen. De elektronica in de bumper moet je vervolgens opnieuw kalibreren. Schadeherstel is een arbeidsintensief traject.”
Even de Porsche wegbrengen bij het schadeherstelbedrijf om de hoek is volgens de kersverse Schade Adviseur om die reden geen aanrader. “Als Porsche Centrum Amsterdam gebruiken wij originele onderdelen en volgen we de officiële handboeken van de fabrikant. Vanzelfsprekend werken we met ervaren schadeherstellers en gespecialiseerde apparatuur. Een moderne Porsche is heel complex, alleen met vakmanschap krijg je het gewenste resultaat bij het herstellen van schade.”
Als uw Porsche schade heeft opgelopen of als u meer wilt weten over het schadeherstel traject, kunt u altijd bij Daan terecht via [email protected] of neem een kijkje op onze website bij Schade Porsche Amster dam.
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor het verzekeren van uw Porsche? Dan kunt u terecht bij Porsche Insurance Amsterdam .