Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Porsche Centrum Amsterdam host ABN AMRO MeesPierson

07 maart 2024

Amsterdam 07.03.2024. 

 

ABN AMRO MeesPierson is de private bank van ABN AMRO Bank N.V. Speciaal voor de volgende generatie ondernemers organiseren ze jaarlijks evenementen, waar ze klanten en andere genodigden willen informeren en inspireren. Daarnaast is een evenement zoals dit een ultieme plek om te netwerken. In 2023 was House of GASSAN met Rolex als instore partner de gastgever. Dit jaar mochten wij dit evenement bij Porsche Centrum Amsterdam organiseren. Sophie van der Giessen, segment directeur Ondernemer & Onderneming bij ABN AMRO MeesPierson in Rotterdam, is eindverantwoordelijk voor het evenement en vertelt er meer over.

 

“Als we het bij ABN AMRO MeesPierson hebben over de volgende generatie ondernemers, dan gaat het om ondernemers van 18 tot 45 jaar”. Het zijn ondernemers die al iets van vermogen hebben opgebouwd. Vandaar dat we kiezen voor locaties die aansluiten bij hun interessegebied. Porsche Centrum Amsterdam is dat zeer zeker. Een aantal aanwezigen kwam ook met een Porsche naar het evenement op 1 februari. Daar werden ze welkom geheten door PR & Communications Manager Pon Luxury & Performance Cars: Tom Wouda, die een korte inleiding hield over de visie van Porsche en de aanwezigen meteen wees op de mogelijkheid om later een rondleiding te krijgen door het pand.

 

Check.

Na Tom kreeg Marco Knitel het podium. Hij is de oprichter van Check, welke we kennen van de deel scooters. Het Amsterdamse bedrijf heeft scooters in vijftien steden in Nederland. Tijdens zijn presentatie vertelde hij over het ondernemerschap en ook hoe hij dit combineerde met een zeiltocht van een jaar rond de wereld met zijn vriendin. Aan de vele vragen merkte je dat de aanwezigen zijn verhaal enorm inspirerend vonden.  

 

Duurzaam investeren.

Onze eigen Jan Willem Hofland nam het stokje over. Hij is Head of Investment Sales Nederland en vertelde over de visie van ABN AMRO MeesPierson op ondernemerschap en investeren. We zijn een van de weinige banken die duurzaam investeren en goed rendement succesvol weten te combineren. Daarnaast bieden we elke ondernemer maatwerk met een investeringsadvies dat aansluit bij de persoon, branche en het bedrijf.

 

Artificial Intelligence.

Na Jan Willem was Julia Krauwer als laatste spreker aan de beurt. Zij werkt binnen ABN AMRO als sector expert voor Technologie, Media & Telecom. In haar presentatie ging ze in op de rol die Artificial Intelligence op dit moment speelt in ons dagelijkse werk en welke scenario´s er mogelijk zijn voor de toekomst. Je kan veel van je mail al automatisch laten beantwoorden door AI en natuurlijk zijn velen van ons inmiddels ook bekend met het programma Chat GPT. Wel is het sterk afhankelijk van de branche hoe groot de rol wordt die AI in de toekomst gaat spelen.

 

Positieve feedback.

Na de presentaties was het tijd voor de netwerkborrel. Tijdens die borrel kregen we al veel enthousiaste reacties over het programma en Porsche Centrum Amsterdam. Dat beeld werd bevestigd door de uitkomsten van de korte enquête die alle gasten de dag erna konden invullen. Met name de combinatie van informeren en netwerken op een inspirerende locatie blijkt goed aan te slaan.”