Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Porsche Classic brengt Carrera GT in nieuwstaat terug.

06 februari 2019

Meer dan 15 jaar na zijn introductie wordt de Porsche Carrera GT nog steeds gezien als één van de spannendste supercars ooit. In opdracht van een Amerikaanse klant heeft Porsche Classic een exemplaar helemaal opnieuw opgebouwd.

Met zijn 612 pk sterke V10, zinnenprikkelende design en onvergelijkbare rijbeleving zien kenners de Porsche Carrera GT nog steeds als een mijlpaal. Een Amerikaanse eigenaar klopte aan bij Porsche Classic om zijn Carrera GT eens stevig onder handen te laten nemen. Maar de eigenaar wilde meer dan dat: zonder aan de kwaliteitsnormen van Porsche te tornen moest zijn Carrera GT een unieke verschijning worden. De auto is volledig gedemonteerd, elk onderdeel is minutieus geïnspecteerd en – waar nodig – gerepareerd of vervangen.

Uniek: Oak Green Metallic

Niet alleen werden de motor, de transmissie en het onderstel geheel gereviseerd, ook uiterlijk onderging de Carrera GT een verjongingskuur. In samenspraak met Porsche Classic koos de eigenaar ervoor zijn Carrera GT te laten spuiten in Oak Green Metallic. Een lakkleur uit de jaren 70. Onder de auto zijn goudkleurige magnesium vijfspaaks-wielen met hoogglans velgrand gemonteerd. Doordat magnesium zijn sterkte verliest bij polijsten en zodoende mogelijk gevaar kan opleveren, zijn de velgranden voorzien van een laagje zilver. Blanke lak beschermt het materiaal voor oxidatie. De centrale wielmoer met het Porsche-embleem is uitgevoerd in contrasterend blauw. Goudkleurige elementen komen op tal van plaatsen terug: in de belettering van de remklauwen, in de motorruimte, op de inlaatkanalen en in het interieur, zoals op het stuurwiel.

Herstel van carbon onderdelen

Bij de opbouw van de Carrera GT ging veel aandacht uit naar het herstel van de koolstofvezel onderdelen. “Bij carbon slaat de coating na verloop van tijd geel uit of wordt hij dof,” vertelt Uwe Makrutzki, manager Porsche Classics Factory Restaurations. “De monocoque meegerekend zit er 350 uur in het herstel van de coating op de carbon onderdelen.” Op uitnodiging van Porsche Cars North America heeft Porsche Classic de auto aan 100 gasten van de eigenaar onthuld in het Porsche Experience Center in Atlanta.

Over Porsche Classic

Porsche Classic draagt zorg voor alle Porsche-modellen waarvan de productie inmiddels 10 jaar of langer geleden is beëindigd. Sinds 2016 is Porsche Classic ook verantwoordelijk voor de onderdelenvoorziening van de Carrera GT. Voor meer informatie: www.porsche.de/classic.