Rood staat voor passie, energie en avontuur.
Zandvoort, 06-01-2022.
Het circuit in Zandvoort kleurde op vrijdag 6 januari voor een tijdje rood. Samen met zijn zoon Senna werd Hafid Tazi er om 15.00 uur ontvangen door het team van Porsche Centrum Amsterdam. “We werden verwacht in pitbox 22, vlak bij de Tarzanbocht. Daar was een paviljoen voor ons ingericht. Binnen was het donker, met uitzondering van vier rode spots die waren gericht op een doek. Na wat mooie woorden van het Porscheteam mochten Senna en ik het doek van onze nieuwe Porsche halen. Het was een memorabel moment.”
Tarzanbocht
“Natuurlijk was een rondje over het circuit het liefst wat we wilden, maar dat was niet opgenomen in het programma. Toch ging het Porscheteam even kijken wat er wel mogelijk was. Ze kwamen terug met het voorstel om wat foto’s te maken in de Tarzanbocht. Daar zijn we dus met twee auto’s naar toe gereden. Nadat de foto’s waren gemaakt, mochten we niet via dezelfde route terug. Het circuit kent immers eenrichtingsverkeer. En zo kwam het dat ik toch in mijn nieuwe 911-992 GT3 over het gehele circuit van Zandvoort heb gereden.”
Endorfine
“Mijn voorkeur voor sportauto’s komt voort uit mijn liefde voor snelheid. Voor mij werkt als een verslaving. Als het hard gaat, komen er stofjes vrij als endorfine en die geven mij een enorme kick. Ik hou van de krachten die snelheid met zich meebrengt. Het hoeven ook niet per se auto’s te zijn. Ik wilde als kind al piloot worden en heb ook een vliegopleiding gevolgd. Helaas kon ik op medische gronden geen piloot worden. Gelukkig zijn er nog genoeg andere manieren om de grenzen op te zoeken.”
Rood
“Een vriend van mij kwam een keer bij mij in de garage en zei: het lijkt hier wel een brandweerkazerne! En inderdaad zijn al mijn auto’s rood. Het is mijn lievelingskleur. Toen ik een keer mijn tandartspraktijk wilde restylen, kreeg ik uitleg over de verschillende kleuren. Zo zou blauw staan voor vertrouwen en zekerheid en wit voor rust en balans. Rood staat voor passie, energie en avontuur. En dat ben ik ten voeten uit. Ik zoek altijd de uitdaging op. En dat geef ik onze kinderen ook mee: ga voor het avontuur en verken je grenzen.”
Symbiose
“Ik heb nog niet zoveel kilometers in de Porsche 911-992 GT3 gereden, maar ik kan nu al zeggen dat het de meest verfijnde auto is waarin ik heb gereden. In 1996 kocht ik mijn eerste Porsche. Dat was een 911-964. Dat was power without control. Deze nieuwe Porsche is veel meer een street legal versie van de GT3 race cup challenge. Perfecte grip op de weg en dankzij de nieuw double wishbones axles van de legendarish 911 RSR uit de racerij stuurt deze auto scherp. De auto voelt ook heel stabiel en veilig. De motor in deze nieuwe GT3 is dieper gemonteerd waardoor het zwaartepunt van de auto lager ligt en de achterwielen zijn meer naar buiten geplaatst. Je bent in alles een met de auto. Je voelt aan je lijf wat je met de auto moet doen. Het is als een symbiose en dat heb ik met een Porsche nog niet eerder gehad.”
Mille Miglia
In juni ga ik met mijn zoon Senna naar Italië om met de nieuwe 911-992 GT3 de Mille Miglia te rijden. Senna heeft dan al ruim een jaar zijn rijbewijs en is -als het goed is- dan geslaagd voor het VWO. Het belooft dus een bijzondere trip te worden. De Mille Miglia, Italiaans voor 1.000 mijl, is een vijfdaagse rondrit door Italië. We starten in Brescia om vervolgens via Cervia, Rome, Parma en Milaan daar weer terug te keren. Vorig jaar hebben we de Mille Miglia met een Lamborghini gereden tussen de Porsches van mijn Duitse vriendengroep. Dit jaar vallen we in die zin wat minder uit de toon.”